Πότε δεν ...πιάνουν τα φρένα;

Το σύστημα των φρένων του αυτοκινήτου είναι ένα από τα κυριότερα
τμήματα που αφορούν στον τομέα της ασφάλειας. Θα πρέπει πάντοτε να είσαι
σίγουρος για την αποτελεσματικότητά του, προκειμένου να μην βρεθείς
εκτεθειμένος στον κίνδυνο ή να μην εκθέσεις άλλους σε κίνδυνο. Δες λοιπόν
ποιες είναι οι πιο συχνες βλάβες.

Το σύστημα των φρένων του αυτοκινήτου είναι ένα από τα κυριότερα
τμήματα που αφορούν στον τομέα της ασφάλειας. Θα πρέπει πάντοτε να είσαι
σίγουρος για την αποτελεσματικότητά του, προκειμένου να μην βρεθείς
εκτεθειμένος στον κίνδυνο ή να μην εκθέσεις άλλους σε κίνδυνο. Δες λοιπόν
ποιες είναι οι πιο συχνες βλάβες.

Η πιο συνηθισμένη και αναπόφευκτη φθορά από την καθημερινή και συνεχή χρήση
του συστήματος πέδησης είναι εκείνη των δίσκων, αλλά και των υλικών τριβής.
Μάλιστα, σε αυτήν οφείλονται τα υπολείμματα μαύρης σκόνης που δημιουργούνται
συνεχώς πάνω στις ζάντες του αυτοκινήτου μας.

Το υλικό από τα τακάκια που εφάπτεται με το δίσκο έχει πάχος περίπου ένα
εκατοστό, το οποίο με τη χρήση του μεσαίου πεντάλ ολοένα και μειώνεται. Το ίδιο
σχεδόν ισχύει και για το δίσκο. Το σημείο όπου εφάπτεται το τακάκι πάνω στο δίσκο,
μειώνει το πάχος του, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση. Μία άλλη αιτία
είναι φυσικά η απώλεια υγρού φρένων. Όταν το υγρό αυτό τελειώσει, τα φρένα σου
απλά δεν θα λειτουργήσουν. Φυσικά μπορείς και από μόνος σου να ελέγχεις την
στάθμη του υγρού ή να τσεκάρεις αν υπάρχει διαρροή, κοιτάζοντας κάτω από το
αυτοκίνητο σου.

Μια άλλη πιθανή αιτία είναι να έχει βλάβη ο κύριος κύλινδρος φρένων. Η λειτουργία
του κύριου κυλίνδρου είναι να συμπιέζει  το υγρό φρένων. Η πίεση αυτή  με τη σειρά
της προκαλεί τα φρένα, ώστε να ακουμπούν στους τροχούς. Αν λοιπόν ο κύριος
κύλινδρος δεν λειτουργεί σωστά ή λειτουργεί μόνο μερικές φορές, το φρενάρισμα
σου θα χάσει την δύναμη του και περιστασιακά το πεντάλ του φρένου σου θα
ακουμπήσει το πάτωμα. Από την άλλη μπορεί να ευθύνεται και ένας κακός ενισχυτής
φρένων. Ο ενισχυτής είναι ένας μηχανισμός που χρησιμοποιεί πίεση κενού, για να
ενισχύσει την δύναμη που ασκείται στο πεντάλ του φρένου. Εάν ο ενισχυτής αυτός
είναι σε κακή κατάσταση, τότε δεν θα εφαρμοστεί  η πλήρης δύναμη που απαιτείται,
για να ενεργοποιηθεί ο κύριος κύλινδρος, ώστε να συμπιεστεί το υγρό των φρένων.
Το πεντάλ θα πάει μέχρι το πάτωμα και το αυτοκίνητο θα σταματήσει πιο δύσκολα.
Τέλος ακόμα μία αιτία, είσαι εσύ ο ίδιος! Κι όμως! Πρέπει να ξέρεις, ότι όσο
περισσότερο χρησιμοποιείς τα φρένα, τόσο πιο θερμό γίνεται το υγρό φρένων, με
αποτέλεσμα να ρευστοποιείται περισσότερο.  Όσο πιο «λεπτό» είναι το υγρό, τόσο
περισσότερη δύναμη χρειάζεται, ώστε να ασκηθεί  πίεση, που χρειάζονται τα φρένα
για να λειτουργούν. Aρα υπάρχει η πιθανότητα το σύστημα πέδησής σου να μην είναι
σε θέση να παράγει τη αναγκαία δύναμη. Έτσι, εάν το πεντάλ φτάνει συχνά στο
πάτωμα και δεν μπορείς να βρεις μηχανικό λόγο, ίσως πρέπει να σκεφτείς να αλλάξεις

το στυλ οδήγησης σου.

Πως θα καταλάβεις ότι υπάρχει πρόβλημα

1.Ανάβει η λυχνία των φρένων
2.Ακούς περίεργους ήχους κατά το φρενάρισμα.Είναι ένας τσιριχτός μακρόσυρτος
ήχος που σταματάει μόλις ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο ή ένα επαναλαμβανόμενο
«τακ-τακ» που μπορεί να σημαίνει ότι το φρένο έχει στραβώσει.
3.Νιώθεις σκληρό ή μαλακό το πετάλ
4. Τρέμει το πετάλ στο φρενάρισμα
5. Το φρενάρισμα σου είναι άνισο. Όταν φρενάρεις το αυτοκίνητο σου κλίνει προς
μια κατεύθυνση. Το πιο πιθανό αίτιο είναι ότι τα τακάκια σας έχουν φθαρεί
περισσότερο από τη μία πλευρά.

Πηγη : autotriti.gr 

Ευχαριστουμε 

 

Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια αυτή την στιγμή

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί, τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά
Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Ιανουάριος Φεβρουάριος Μάρτιος Απρίλιος Μάιος Ιούνιος Ιούλιος Αύγουστος Σεπτέμβριος Οκτώβριος Νοέμβριος Δεκέμβριος
To top

Δημιουργία Νέου Λογαριασμού

Έχετε ήδη λογαριασμό;
Συνδεθείτε εδώ Ή Επαναφορά κωδικού